Met de Evenementen bouwsteen is het mogelijk om de eindgebruikers van je app uit te nodigen voor een evenement. Eindgebruikers kunnen via de app aangeven of zij zich willen aanmelden, afmelden of (optioneel) zich voorlopig willen aanmelden.
1. Het aanmaken van het evenement
Wanneer je een evenement aanmaakt vul je als basis de standaard evenement informatie in.
2. Aanmeldingen inschakelen
Klik op het vinkje naast 'Kunnen gebruikers zich aanmelden voor dit evenement?' om de instellingen voor aanmeldingen te openen.
Om de aanmeldingen te versturen wordt gebruik gemaakt van de Persoonlijk Inbox berichten functionaliteit. Het is daardoor mogelijk om uitnodigingen te versturen naar specifieke gebruikers, groepen, verzendlijsten of naar iedereen. De 'Opmerkingen bij aanmeldverzoek' tekst komt in het persoonlijke inbox bericht in de app te staan, en indien de mail-optie aan staat komt deze tekst ook per mail binnen bij de betreffende ontvangers.
Specificeer het tijdsvenster waarin gebruikers zich kunnen aanmelden voor het evenement, en vul de gewenste aanmeld-instellingen in.
3. Overzicht evenement aanmeldingen
Via het CMS kun je nadat de uitnodigingen verstuurd zijn direct inzien welke gebruikers zich hebben aangemeld voor het evenement. Ook kun je vanuit het overzicht direct berichten versturen.
Zo kun je bijvoorbeeld een herinnering sturen naar alle gebruikers die nog niet hebben gereageerd, maar ook een bericht sturen naar alle gebruikers die zich al hebben aan- of afgemeld, om belangrijke informatie gemakkelijk in één keer te kunnen communiceren.