Locatie
CMS hoofdmenu → Berichten versturen → Push bericht verzenden
Functies
Met deze functionaliteit bereik je snel een groot deel van je app gebruikers. Berichten worden naar iedereen, één vestiging of een interessegebied/groep verzonden.
Bij het eerste gebruik van de app stellen gebruikers push-voorkeuren in. De vestiging wordt ingesteld en interessegebieden/groepen geselecteerd. De voorkeuren kunnen later nog aangepast worden in het instellingen scherm in het hoofdmenu van de app.
Meldingen overzicht
Algemene push berichten worden ook opgeslagen in het meldingen overzicht van de app. Dit overzicht vind je onder Meldingen in het instellingen scherm.
Persoonlijke Inbox
Wanneer er gebruik wordt gemaakt van de Persoonlijke Inbox worden push groepen automatisch aangemaakt aan de hand van de ingevoerde groepen.
App gebruikers kiezen in deze situatie zelf geen groepen, maar worden aangemeld op basis van hun persoonlijke login.
Bericht verzenden
1. Vul een bericht in. Deze tekst wordt getoond in het berichtencentrum op de telefoon. Probeer onder de 200 tekens te blijven zodat het volledige bericht leesbaar blijft.
2. Kies een vestiging. Maakt je app geen gebruik van vestigingen, dan blijft dit veld op Hoofdvestiging staan.
3. Kies een interessegebied/groep. Laat het veld op Alle staan om het bericht naar alle app gebruikers te verzenden.
4. Verzend het bericht. Voor iPhone gebruikers is het mogelijk om een zogenaamde ‘badge’ te tonen op het icoon van de app. Hierdoor weten zij dat er een ongelezen pushbericht voor de app beschikbaar is.
Push berichten hoeven niet direct verzonden te worden, maar kunnen ook ingepland worden.
Algemene pushberichten kunnen ook ingepland worden. Ze worden dan in de ochtend op de gekozen datum verzonden.
Door technische randvoorwaarden kan het altijd voorkomen dat gebruikers deze op een later tijdstip binnenkrijgen.
Locatie
CMS hoofdmenu → Berichten versturen → Notificaties → Push bericht versturen
Functies
Met deze functionaliteit bereik je snel een groot deel van je app gebruikers. Berichten worden naar iedereen, één vestiging of een interessegebied/groep verzonden.
Bij het eerste gebruik van de app stellen gebruikers push-voorkeuren in. De vestiging wordt ingesteld en interessegebieden/groepen geselecteerd. De voorkeuren kunnen later nog aangepast worden in het instellingen scherm in het hoofdmenu van de app.
Meldingen overzicht
Algemene push berichten worden ook opgeslagen in het meldingen overzicht van de app. Dit overzicht vind je onder Meldingen in het instellingen scherm.
Persoonlijke Inbox
Wanneer er gebruik wordt gemaakt van de Persoonlijke Inbox worden push groepen automatisch aangemaakt aan de hand van de ingevoerde groepen.
App gebruikers kiezen in deze situatie zelf geen groepen, maar worden aangemeld op basis van hun persoonlijke login.
Bericht verzenden
- Vul een bericht in. Deze tekst wordt getoond in het berichtencentrum op de telefoon. Probeer onder de 200 tekens te blijven zodat het volledige bericht leesbaar blijft.
- Selecteer een vestiging. Als je app maar één vestiging bevat zie je deze optie niet.
- Kies een interessegebied/groep. Laat het veld op 'Alle' staan om het bericht naar alle app gebruikers te verzenden.
- (Optioneel) Push berichten hoeven niet direct verzonden te worden, maar kunnen ook ingepland worden. Zet het vinkje om en kies een datum en tijd.
- Druk op Opslaan om het bericht te verzenden.